Skupina Prima

Skupina Prima je přední mediální dům, který funguje na českém trhu již od roku 1993. V současné době provozuje vysílání jedenácti celoplošných televizních a šesti rozhlasových stanic. Hlavní stanicí je plnoformátová TV Prima pro celou rodinu, jejíž obsah zrcadlí kanál s posunutým programem o jednu hodinu Prima +1. Na mladší muže se orientuje stanice Prima COOL, další je Prima LOVE, zaměřená na odpočinkové pořady převážně pro ženy. V portfoliu skupiny nechybí dokumentární kanál Prima ZOOM ani filmový kanál Prima MAX, na detektivní a kriminální pořady se zaměřuje Prima KRIMI. V roce 2020 přibyl do rodiny Prima zpravodajský kanál CNN Prima NEWS. V roce 2021 pak Prima STAR, která přináší rodinné stříbro Primy, jedenáctým kanálem se stala Prima SHOW, zaměřená na vysílání reality show. Na Slovensku mohu diváci sledovat vysílání kanálu Prima PLUS.

Kromě rozhlasových stanic má Skupina Prima i široké portfolio webů (např. prima+, CNNPrima.cz, Prima COOL, Prima ZOOM, Prima ŽENY a Prima FRESH). Od roku 2016 pořádá více než dvanáct významných akcí pro veřejnost a vydává šest tištěných časopisů. Průměrný měsíční zásah médií skupiny Prima je téměř 100 % ekonomicky aktivní populace ČR (15–69 let), díky čemuž je jednou z nejsilnějších mediálních společností v České republice.

Skupina Prima v roce 2022 rekordně rostla

Rok 2022 byl pro mediální skupinu Prima nejlepším v její dosavadní historii. Ze všech televizních skupin si připsala nejvyšší nárůst podílu na sledovanosti, a to v celodenním vysílání i v hlavním vysílacím čase. V cílové skupině 15+ navíc skupina Prima s celodenním share 26,90 % (meziroční nárůst o 1,72 p. b.) poprvé v historii porazila konkurenční komerční skupinu. Svou pozici jedničky mezi mediálními zastupitelstvími potvrdil i Media Club s share 35,41 % v celodenním vysílání a 34,03 % v hlavním vysílacím čase v CS 15+. Rekordní rok za sebou má i iPrima.cz, která se s průměrně 43,7 mil. video přehrání měsíčně řadí mezi TOP 5 českých webů na trhu. Mezi pořady kraloval vlajkový seriál ZOO, a to v televizi, online i na sociálních sítích. Zpravodajská multiplatforma CNN Prima NEWS loni zvýšila svůj podíl na sledovanosti o 0,82 p. b. (průměrný share 1,75 %), v online prostředí vyrostl počet video views na jejím webu meziročně o 70 %.

„Rok 2022 byl pro skupinu Prima významným historickým milníkem, uvedli jsme rekordní množství nových pořadů vlastní tvorby a oblíbený seriál Slunečná jsme nahradili ještě úspěšnějším formátem ZOO.  Navíc poprvé v historii jsme v celodenním vysílání v CS 15+ porazili konkurenční komerční skupiny a stali se druhou nejsilnější televizní skupinou na trhu. U dospělých diváků (CS 15+) dosáhla skupina Prima rekordních hodnot a podíl na sledovanosti v celodenním vysílání měla 26,90 %, share v hlavním vysílacím čase pak 26,94 %. U obchodní cílové skupiny, tedy 15–69 let, jsme také potvrdili několikaletý rostoucí trend a dosáhli podílu na sledovanosti 26,42 % v celodni a 26,56 % v prime time,“ říká Marek Singer, generální ředitel skupiny Prima.

Historicky nejlepším měsícem od roku 2006 byl pro skupinu loňský červen, kdy v hlavním vysílacím čase podíl ve sledovanosti dosáhl 30,00 %, v celodni pak 29,09 % v totožné cílové skupině. Nejsledovanějším pořadem roku byl seriál ZOO na hlavním kanálu Prima. Průměrně přilákal k obrazovkám 1 230 000 diváků (share 31,14 %) v širší cílové skupině 15+. Za celý loňský rok bylo odvysíláno 75 premiérových epizod ZOO, každá z nich byla v téže CS vítězem s nejvyšším share z hlavních večerních pořadů. V těsném závěsu divácké oblíbenosti se umístily další dva premiérové seriály, které Prima v roce 2022 uvedla – Duch, jehož si nenechalo ujít v průměru 1 070 000 diváků (share 24,99 %), a Hořký svět s průměrnou sledovaností 902 000 diváků (share 23,68 %).

Skokanem roku se skupina Prima stala i díky meziročnímu nárůstu tematických kanálů, které zaznamenaly v roce 2022 rekordní podíl na sledovanosti – CNN Prima NEWS dosáhla 1,75 % (meziroční nárůst o 0,82 p. b.), Prima KRIMI vzrostla na 3,35 % (meziroční nárůst o 0,31 p. b.), Prima LOVE pak 2,39 % (meziroční nárůst o 0,41 p. b.), dařilo se i Prima MAX se share 2,72 %, Prima STAR s podílem na sledovanosti 0,83 % a Prima SHOW s 0,57 %, vše v celodni v CS 15+.

Obchodní zastupitelství Media Club pak v loňském roce opět potvrdilo svou pozici leadera na trhu. V celodenním vysílání se jeho share vyšplhal na 35,41 % (meziroční nárůst o 0,57 p. b.) v CS 15+, v prime time pak v totožné cílové skupině na 34,03 %. Meziročně rostl share Media Clubu i v cílové obchodní skupině 15–69, v celodni na 34,71 % (meziroční nárůst o 0,29 p. b.).

Weby Prima ŽENY a Prima ZOOM lákaly na nový design

Skokanem roku mezi weby skupiny Prima se stala CNN Prima NEWS, které za loňský rok vyrostl počet video views o 70 %. Rekordní návštěvnost zaznamenala v únoru, kdy ji navštívilo 3 886 258 reálných uživatelů. Weby Prima ŽENY a Prima ZOOM se v roce 2022 dočkaly nového designu. Nejen změna vzhledu, ale i kvalitní obsah dopomohly oběma webům k nárůstu návštěvnosti. Prima ŽENY zaznamenaly o 69 % více page views než v předchozím roce a od srpna se drží na druhém místě v kategorii Magazíny zaměřené na ženy a módu. Webu Prima ZOOM narostly page views o 46 % a rok 2022 zakončil tento web s rekordním počtem 5 961 404 page views za prosinec.

Velmi úspěšný rok za sebou má i web iPrima.cz – výrazný úspěch zaznamenal v únoru s 5 301 098 reálnými uživateli. V říjnu se pak stal 3. nejnavštěvovanějším webem. Z pořadů uživatelé nejvíce sledovali seriál ZOO, z akvizičních pořadů nejvíce lákal romantický seriál Láska klepe na dveře. Z reality show se nejlépe dařilo třetí sérii LIKE HOUSE. Z českých filmů diváky nejvíce zaujal titul Ženská pomsta.

Na TikToku dosáhla Prima více jak 101 mil. zhlédnutí​

Obdobně úspěšná pak byla skupina Prima i na sociálních sítích. Její facebookové profily dosáhly celkem přes 3,4 mld. impresí, z toho více než 3,1 mld. bylo organických. Na instagramových profilech měla přes 300 mil. zobrazení postů. Na rostoucí platformě TikTok pak získaly profily skupiny Prima celkem více jak 101 mil. zhlédnutí a počet lajků napříč profily na této platformě překročil v roce 2022 13 milionů. Z pořadů zajímaly uživatele sociálních sítí nejvíce seriály, především ZOO, vysoké dosahy slavily i příspěvky týkající se talkshow 7 pádů Honzy Dědka a Show Jana Krause.

Sídlo FTV Prima spol s r.o.

Naše sídlo

Od listopadu 2019 sídlí skupina Prima v nově zrekonstruovaných prostorách polyfunkčního objektu VINICE v Praze–Strašnicích. Velkorysé kancelářské prostory se nacházejí ve čtyřech nadzemních patrech, technické a provozní zázemí televize zabírá dvě podzemní podlaží, kde mohou zaměstnanci parkovat auta či bicykly. Kromě tří televizních studií se v budově skupiny Prima nachází i šest rozhlasových studií, Fresh kavárna, dětská skupina Primáček a k dispozici je i dvanáct zasedacích místností pro pracovní jednání.

Streamovací služba prima+

Více než dva tisíce titulů, včetně českých koprodukčních filmů, předpremiér současných televizních pořadů, dokumentů, pořadů pro děti, živého vysílání českých kanálů skupiny Prima a exkluzivního obsahu od nejlepších českých filmařů, a také nejflexibilnější předplatné na trhu. To je nabídka, se kterou prima+ vstupuje na trh streamovacích služeb. 

„Může se zdát, že český trh se streamovacími službami je již saturovaný, ale není tomu tak. Návyky lidí se mění, již nesledují pořady jen v televizi, ale sledují je na různých zařízeních a v čase, který se jim hodí. Celosvětová pandemie covidu-19 tento trend výrazně posílila nejen ve světě, ale i u nás. Jen u našich pořadů vzrostla za posledních šest let odložená sledovanost seriálů vysílaných v prime time více než pětinásobně. Z detailních průzkumů také víme, že lidé jsou ochotni si platit více služeb najednou. Zároveň jsme se již na začátku rozhodli jít jinou cestou než naše komerční konkurence. Chceme, aby naše pořady v online byly nadále dostupné širokému publiku, proto přicházíme s možností výběru ze tří tarifů, a je jen na každém uživateli, které pořady a v jakém předstihu a kvalitě a za kolik je chce sledovat,“ říká generální ředitel skupiny Prima Marek Singer.

Prima ORIGINALS

Prima+ ORIGINALS je původní tvorba skupiny Prima, kterou mohou uživatelé prima+ zhlédnout exkluzivně až rok před uvedením v televizi. Jedná se o prémiové formáty natáčené předními českými tvůrci. Do rozvoje těchto formátů skupina Prima během let 2023 až 2025 výrazně investuje. „Aktuálně je pro platformu Prima+ vyrobeno nebo se v těchto dnech vyrábí třináct prémiových seriálů a dalších dvacet osm projektů plánujeme v blízké budoucnosti realizovat. V horizontu nejbližších tří let plánujeme investici v řádu více než jedné miliardy korun, jedná se dosud o naši největší investici do seriálové tvorby. V čele Prima ORIGINALS je Lucie Kršáková s Lenkou Hornovou.

Rádia zastupovaná Media Clubem

Mediální zastupitelství Media Club potvrdilo v aktuálních výsledcích Radioprojektu pozici lídra na rádiovém trhu. Share poslechovosti zastupovaných stanic dosáhl hodnoty 40,8 %. Týdně dokáže oslovit více než 62 % všech posluchačů v ČR, což je 4,643 milionu lidí ve věku 12+.

Jan Čadek, obchodní ředitel divize rádií Media Clubu, k aktuálním výsledkům dodává: „Máme radost, že rádia zastupovaná Media Clubem jsou úspěšná napříč celou republikou. To potvrzuje týdenní poslechovost v jednotlivých krajích. V každém regionu jsme úspěšnější a poslouchanější než komerční konkurence. Efektivní kampaně prostřednictvím rádii Media Clubu jsou jasnou volbou pro zadavatele.

Dlouhodobě nejúspěšnější rozhlasovou stanicí na trhu komerčních rádií je Rádio KISS, které opět rostlo, a to o 9 000 posluchačů denně a 16 000 týdně. Podíl na trhu má rádio KISS již druhým rokem nejvyšší ze všech nadregionálních rádií a dosahuje hodnoty 6,7 %.

Rádio Beat dosáhlo v aktuálních datech rekordní denní poslechovosti téměř 300 000 lidí. A suverénně si udržuje pozici nejposlouchanějšího rockového rádia na českém rádiovém trhu.

Media Club

Obchodní zastupitelství Media Club vzniklo v roce 2013 a těží ze své dlouholeté znalosti reklamního trhu i ze zázemí silné mediální skupiny Prima. Aktuálně zastupuje prodej reklamy pro skupinu Prima jak na devíti televizních stanicích (Prima, CNN Prima NEWS, Prima COOL, Prima MAX, Prima KRIMI, Prima LOVE, Prima ZOOM, Prima SHOW a Prima STAR.

Media Club i nadále zastupuje také hudební stanice skupiny Óčko, kanály skupiny Barrandov, stanici Paramount Network, dětský kanál Nickelodeon a Nick Jr. a kanály zastupované společností Atmedia Czech. Je jedničkou na poli zastupování rozhlasových stanic ( Impuls rádio, Evropu 2, Frekvenci 1, Rádio KISS, Rádio BEAT, Country Rádio, Signál Rádio, Rádio SPIN, Rádio 1, Rock Zone, Rádio Bonton, Dance Rádio a Český Impuls). Je dvojkou na trhu online a zastupuje 173 webů včetně webů skupiny Prima (prima+, cnnprima.cz, Prima ZOOM, Prima FRESH). Pro klienty dokáže Media Club mediálně naplánovat kampaň od A až do Z včetně inzerce v tištěných časopisech, zajistit vizibilitu či aktivaci na eventech pro veřejnost i v oblasti esportu ve spojení se společností PLAYzone.

Play Video

Solootions

Kreativní řešení, marketingové strategie, mediální plánování, Public Relations i komunikaci na sociálních sítích nabízíme pod hlavičkou SOLOOTIONS, která funguje pod marketingovým a PR oddělením skupiny Prima. V rámci této agentury pořádáme i nezapomenutelné eventy, jako je například LOVE DAY, COOLIFE FEST, PRIMA FEST, MAX KINO, PRIMA RUN, E-SALON, PRIMA FRESH FESTIVAL.

Navrhujeme také merchandising, vydali jsme téměř stovku knižních titulů a máme i vlastní vydavatelství, ve kterém vydáváme pět časopisů. Kulinární čtvrtletník Prima FRESH, časopis Prima vychytávky pro všechny milovníky hobby a pěkného bydlení i zahrady, čtvrtletník o historii, přírodě a vědě Prima ZOOM či ročenku CNN Prima NEWS. Mezi naše tištěné tituly patří i časopis PLAYBOY, vydávaný vydavatelstvím PLAYPRESS

Impression Media

Obchodní zastupitelství Impression Media bylo založeno v roce 2004 s cílem nabídnout reklamním zadavatelům inzertní formáty českých serverů pod hlavičkou jednoho subjektu. Dlouhodobě patří mezi nejsilnější hráče na českém internetovém trhu. Obchodně zastupuje více než 153 internetových serverů ze všech segmentů, díky kterým umí oslovit přes 6 609 943 uživatelů českého internetu měsíčně.

Mezi zastupované weby patří například zpravodajský portál Drbna.cz, lifestylové weby pro ženy Zena-in.cz a Femina.cz, weby zaměřené na filmovou a seriálovou tvorbu Kinobox.cz, Fdb.cz a Serialzone.cz, auto segment reprezentuje web Autoweb.cz či weby zaměřující se na stavby, bydlení a zahradu Drevostavitel.cz Ceskestavby.cz, Magazinzahrada.cz. Minoritními podílníky společnosti jsou nadále Roman Stolejda (13 %) a David Bauckmann (7 %).

Prima DOMA

Skupina Prima sjednotila svůj hobby segment pod značkou Prima DOMA. Projekt zastřešuje hobby pořady v televizním vysílání a dále pak široké online portfolio hobby webů a projektů, mezi něž patří i videoportál Prima DOMA.TV nebo magazín Prima NÁPADY. Celé online portfolio, které nabízí i silné sociální sítě, zastřešuje home page projektu Prima DOMA.cz. Společnost Prima DOMA MEDIA zároveň celý hobby segment skupiny Prima obchoduje.

„Hobby pořady televize Prima dlouhodobě patří mezi divácky oblíbené, což potvrzuje úspěch pořadu Libovky Pepy Libického s Minutovým manželem a tištěného magazínu Prima vychytávky. Proto jsme se rozhodli tento segment sjednotit pod značku Prima DOMA a rozšířit nabídku o celé nové online portfolio. Svým klientům tak můžeme stejně jako v případě automotive segmentu poskytnout zcela jedinečný multiplatformní obchodní balíček, který se v příštím roce rozšíří i o prostředí HbbTV,“ říká Vladimír Pořízek, provozní ředitel skupiny Prima.

„Videoportál Prima DOMA TV (www.primadoma.tv) obsahuje rozsáhlý archiv hobby pořadů televize Prima od roku 2005, a uživatelé v něm tak najdou jednotlivé reportáže z oblíbených pořadů jako Fachmani, ale i ze stálic televizních obrazovek, jako jsou RECEPTÁŘ PRIMA NÁPADŮ, Libovky Pepy Libického, Vychytávky Ládi Hrušky či dříve oblíbeného pořadu Gondíci s.r.o. Nechybí v něm však ani online pořady z dílny Prima DOMA, například bonusové epizody Minutového manžela, nebo krátké medailonky mladých řemeslníků pod názvem Řemeslo nenahradíš. Celkem je v něm k dispozici více než 9000 videí,“ říká Stanislav Knotek, ředitel společnosti Prima DOMA Media.

 

Kutilský web Český kutil.cz (www.ceskykutil.cz), který je na hobby trhu již řadu let, je plný návodů a postupů. Kutilové zde najdou plno užitečných rad, zajímavých nápadů a inspiraci pro svou dílnu a domácnost, to vše přehledně rozdělené do rubrik. Magazín Prima NÁPADY (www.primanapady.cz) je určen převážně pro ženské publikum. Příjemným způsobem inspiruje a radí s tématy kolem péče o domácnost, pěstování rostlin a květin, vaření, tvoření a výtvarných technik, domácích mazlíčků a českých tradic a řemesel. Web Fachmani (www.fachmani.cz) se zaměřuje na stavbu a rekonstrukci a je určen každému, kdo staví a rekonstruuje svépomocí. Zahrádkářská poradna (www.zahradkarskaporadna.cz) je plná užitečných rad, zajímavých nápadů a inspirací pro divácké zahrady, terasy či balkony, věnuje se pěstování ovoce a zeleniny, ochraně proti škůdcům i tipům pro permakulturní zahrady. Magazín zahrada (www.magazinzahrada.cz) přináší vše o zahradách, zahradním nábytku, nářadí, bazénech, jezírkách, květinách i okrasných dřevinách. Living.cz (www.living.cz) zase poradí, jak si vytvořit interiér a bydlení přesně podle svých představ, ať se jedná o jakoukoli místnost.

CAR PR MEDIA

CAR PR MEDIA vyrábí pro skupinu Prima tradiční motoristický pořad Autosalon.tv, který sleduje až 115 000 diváků v CS 15+, což z něj dělá s náskokem nejsledovanější pořad s automotive tematikou na českých televizích. Rovněž stojí za cestovatelským magazínem Fotr na tripu, jehož první série dosáhla mimořádné divácké obliby (73 % na ČSFD). Dále provozuje internetové stránky Autosalon.tv, které patří s měsíční návštěvností kolem tři čtvrtě milionu reálných uživatelů mezi největší automotive weby v Česku. Zabývá se i obchodováním svých produktů, sociálními sítěmi či výrobou automobilového obsahu pro další média skupiny Prima.

„Projekt CAR PR MEDIA disponuje bohatým portfoliem produktů pro klienty z automotive segmentu, které jim umožňují na míru představit jejich novinky i zavedené produkty. Rozhodli jsme se, že teď nastal ten správný čas projekt posunout ještě dál a osamostatnit jeho vedení. Ondřej Běhal byl pro nás logickou volbou, neboť stál u zrodu CAR PR MEDIA a má bohaté zkušenosti z pozice šéfredaktora,“ říká Vladimír Pořízek, komerční ředitel skupiny Prima.

PLAYzone

Příběh agentury PLAYzone se začal psát dlouho před jejím založením. Jejím předchůdcem bylo takzvané Soptíkovo pařeniště, které vzniklo v roce 2004. Zprvu šlo o server pro hráče Counter-Strike, který založil současný spolumajitel a výkonný ředitel PLAYzone Lukáš Pleskot. K serveru později byla spuštěna i webová stránka pro snadnější organizování zápasů a turnajů. Netrvalo dlouho a už v roce 2006 se hráčům představil portál United-games, který vznikl spojením Soptíkova pařeniště a Undzwei ligy. Cílem bylo rozběhnout zpravodajský web s denní porcí novinek a rozhovorů ze světa Counter-Strike. Tím byly vytvořeny pevné základy agentury PLAYzone, pro kterou esportové zpravodajství a pořádání turnajů stále patří k základním pilířům jejího fungování.

Dnes je agentura provozovatelem Vodafone PLAYzone Areny, esportového centra o rozloze přes 1000 m2. Agentura je také organizátorem soutěží MČR, včetně milionové Tipsport MČR CS:GO. Jako součást skupiny Prima se zaměřuje i na výrobu pořadů s herní tematikou, které vysílá televizní stanice Prima COOL, a pravidelné denní zpravodajství přináší prostřednictvím portálu PLAYzone.cz. Ten je nejnavštěvovanějším esportovým serverem na českém internetu, a kromě novinek nabízí i turnajovou platformu a funkci Zápasovník. V něm návštěvníci najdou vše podstatné o esportových turnajích, hráčích, zápasech a týmech. V roce 2021 uzavřela agentura PLAYzone exkluzivní partnerství se světovými organizátory ESL a BLAST, jejichž soutěže přináší divákům s českým komentářem.

Vodafone PLAYzone Arena

Ráj pro všechny hráče videoher a fanoušky esportu nedávno oslavil první narozeniny. Vodafone PLAYzone Arena na pražském Chodově za tu dobu hostila desítky akcí, včetně prestižního mistrovství České republiky v počítačových i mobilních hrách. V prvním roce ji navštívilo více než 75 000 lidí. Vodafone PLAYzone Arena je postavena hráči pro hráče. Proto se uvnitř nachází celkem 55 nadupaných herních počítačů, 8 konzolí, 4 virtuální reality či závodní simulátor.

Dominantou prostoru je restaurace a lounge s obří LED obrazovkou, na které návštěvníci mohou pravidelně sledovat přímé přenosy nejenom esportových soutěží, ale také prestižních sportovních akcí, jako jsou Oktagon, hokejové mistrovství světa či fotbalová Liga mistrů. Každé pondělí se pak koná pravidelný pub quiz. Na své si přijdou i gurmáni. Vodafone PLAYzone Arena láká na masové i vegetariánské burgery, pizzu a sendviče. Samozřejmostí je nabídka nealkoholických nápojů, plzeňského piva i koktejlů.

Vodafone PLAYzone Arena díky své vybavenosti pravidelně hostí nejenom návštěvníky z řad veřejnosti, ale stala se vyhledávaným místem pro soukromé akce, ať už se jedná o narozeninové oslavy, firemní večírky či skupinové hraní. Lze si totiž vybrané prostory po domluvě zamluvit i mimo standardní otevírací hodiny.